
З наступного року вступає у дію реформа страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів. Оскільки автоцивілка є обов’язковою для усіх учасників дорожнього руху, то ця реформа торкнеться багатьох. Крім того, буде змінена робота Моторного (транспортного) страхового бюро України, що керує питання ОСЦПВ. Проведення реформи є однією з вимог Євросоюзу. Результати впровадження таких змін будуть позитивними для всіх учасників дорожнього руху. Щоправда, можуть зрости ціни на цю страховку.
П’ять головних змін в обов’язковому автострахуванні
Серед основних новацій виділяється те, що реформа передбачає поступове зростання розміру компенсаційних виплат до розмірів, що діють в країнах ЄС. Якщо зараз автоцивілка (https://arsenal-ic.ua/product/avtostrahuvannya/avtocivilka) передбачає суму компенсації за заподіяну шкоду життю та здоров’ю постраждалим у ДТП у 320 тис. грн на одного потерпілого, то з січня 2025 року такі виплати будуть збільшені до 500 тис. грн. Але це ще не все. Після вступу України до ЄС впродовж 4 років планується значно збільшити цю суму. Що стосується компенсації матеріальних втрат, то зараз потерпілі можуть розраховувати на 160 тис. грн, а з січня 2025 року ліміти будуть збільшені до 320 тис. грн. Надалі вони також поступово збільшуватимуться.
Серед інших змін виокремлюються такі:
- у випадку, коли страхова компанія виявилася неплатоспроможною, потерпілі зможуть отримати оперативні гарантійні виплати швидше, ніж зараз. Термін розгляду справи скоротиться до 90 днів;
- будуть збільшені суми виплат за європротоколом. Якщо зараз його можна оформлювати без виклику поліції при мінімальних ушкодженнях авто й отримати компенсацію не більше ніж 80 тис. грн, то з січня 2025 року цей лііміт буде скасовано. Компенсацію нарахують у межах страхової суми;
- розраховуючи розмір страхової виплати, страховики вже не будуть враховувати знос ТЗ. Запчастини для відновлення постраждалого авто коштують однаково що для старої машини, що для нової. Сума компенсації дозволить відновити автомобіль до стану, у якому він був до аварії;
- буде активно запроваджене пряме врегулювання страхового випадку — для отримання виплати можна звертатися у свою страхову компанію, а не чекати, коли можна буде подати заявку до організації, де придбав поліс винуватець ДТП.
Ще один плюс — за полісами автоцивілки не передбачатиметься франшиза та буде зменшений термін розгляду заявок на отримання компенсації з 90 до 60 днів.
Чи зміниться вартість страховки
Реформа передбачає багато позитивних змін у галузі обов’язкового автострахування. Але українських водіїв чекає також «вільне ціноутворення» на страхові поліси ОСЦПВ. Тобто компанії самі будуть встановлювати на них ціни, враховуючи при цьому персональну історію клієнта та власні можливості. Але підвищення ціни буде поступовим, і з нового року ціни на ОСЦПВ зростуть лише на 20–30%. На остаточну ціну, як і сьогодні, буде впливати рік випуску авто, об’єм двигуна, місце реєстрації власника машини.
Хай там як, але головним результатом запланованої реформи буде те, що водії відчуватимуть надійний фінансовий захист.