Серед професій сфери обслуговування робота офіціантом є однією з найпопулярніших. Її вибирають студенти, які хочуть підробити, а також молоді люди, які не мають спеціальної освіти.
Для працевлаштування в ресторан або в кафе не потрібно мати особливих навичок або умінь. Всьому вчать на місці. Буквально через пару тижнів офіціант вже знає всі страви з меню, основні інгредієнти коктейлів і спритно, носить розноси із замовленнями. Але якщо все так просто, чому заробіток у співробітників відмінний. Як, відповівши на вакансію офіціанта в Києві, отримувати не тільки хорошу заробітну плату, а й «на чай»? Пошукаємо відповідь на це питання разом.
Незамінні вміння для офіціанта
Майстерність з'являється не відразу. Напевно, у кожного офіціанта падали підноси і розбивався посуд, залишалися неоплачені замовлення і зустрічалися скарги незадоволених клієнтів. Як же стати тим найкращим офіціантом?
Для початку розберемо основні особистісні якості, якими повинен володіти обслуговуючий персонал:
- комунікабельність. Уміння слухати і грамотно відповідати на питання – це вкрай важливі вміння для офіціанта. Йому доводиться знаходити спільну мову не тільки з керівництвом і колегами, а й з клієнтами, які часто дуже претензійні і вимогливі. Йому потрібно вміти швидко залагодити конфлікт і домовиться у разі виникнення складної ситуації. Додаткове вміння – запропонувати ті позиції, що слабо продаються;
- стресостійкість. Ще один важливий критерій. В умовах великого поспіху потрібно вміти зберегти спокій і адекватно реагувати на спірні і складні ситуації. Потрібно проявляти гнучкість і не піддаватися негативним емоціям, які часом переважають;
- доброзичливість. Мова йде про те, що офіціант – це в першу чергу обслуговуючий персонал, основна робота якого полягає у догоджанні. Якщо він налаштований вороже, то не зможе якісно виконати свої посадові обов’язки. Крім того, злість і агресію відразу відчувають клієнти, і замість гарного «чаю» можна отримати негативний запис в книгу скарг та пропозицій;
- чесність і порядність. При розрахунку клієнтів, розділі «чаю» та при інших фінансових операціях заповідь «не вкради» повинна бути на першому місці для відповідального співробітника;
- працьовитість. Якісне обслуговування ґрунтується на правилі 3 торкань. Професійний офіціант не менше 3 раз повинен підійти до столика. Вперше він вітає гостей і подає меню. По-друге – приймає замовлення, виносить його і обов'язково бажає приємного апетиту. Також він повинен не забути підійти ще раз, уточнити, чи все влаштовує гостей закладу. Такий підхід вимагає істотних зусиль. Адже цю роботу потрібно виконати з кожним столиком, що вимагає істотних фізичних і моральних зусиль.
Саме на ці особистісні якості зверне увагу роботодавець на співбесіді. Щоб ваш пошук роботи на сайті jobs.ua вдався, підготуйтеся заздалегідь. Проаналізуйте свої особисті якості, і якщо якихось не вистачає, подумайте, чим їх можна компенсувати.
Важливо пам'ятати
Крім особистих якостей, офіціант повинен володіти деякими професійними навичками. Йому знадобляться:
- хороша пам'ять;
- логічне мислення та вміння знаходити нестандартні рішення;
- швидка реакція;
- тактовність;
- грамотна мова;
- знання столового етикету.
Не завадить опанувати також умінням йти на компроміс. Не меншої уваги потребують правила, яких ні за яких умов не варто порушувати. Наприклад, квапити клієнтів із замовленням або мати неохайний вигляд, притримувати здачу або навантажувати відвідувача своїми проблемами.