Всі нові купейні вагони вперше оснащені додатковими столиками для пасажирів верхніх полиць, також вперше на вагонах такого типу встановлено 4-зонне відеоспостереження, декілька режимів керування освітленням у 3 зонах вагона, а також порти Type-C для зарядки гаджетів на кожному пасажирському місці.
11 грудня 2024 року Укрзалізниця випустила на маршрут одразу 10 нових вагонів, побудованих Крюківським вагонобудівним заводом протягом 2024 року в умовах повномасштабної війни.
«Я вдячний Уряду за розуміння важливості швидкого та якісного оновлення рухомого складу УЗ. Враховуючи стратегічну роль залізниці — спеціальні та дипломатичні перевезення, евакуація, передислокацію поранених тощо, — і пов'язану з цими задачами динаміку вибуття вагонів та загалом старіння нашого пасажирського рухомого складу, вкрай важливе системне оновлення. Повністю задовольнити попит на перевезення у перспективі кількох років ми будемо здатні лише за умови гарантованого фінансування за відповідною бюджетною програмою щорічного оновлення рухомого складу на період 2025-2029 років. При цьому держінвестиції в закупівлю українського рухомого складу для перевезення пасажирів дозволять скоротити від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі України на близько 1 млрд доларів США», — каже Олександр Перцовський, голова правління Укрзалізниці.
Перші 10 з 66 нових вагонів, що замовлені Укрзалізницею у Крюківського вагонобудівного заводу, стали на рейс № 79/80 Дніпро — Львів — Дніпро. Перше відправлення відбулось о 22:30 у середу рейсом цього поїзда з Києва до Дніпра.
Всі нові купейні вагони вперше оснащені додатковими столиками для пасажирів верхніх полиць, також вперше на вагонах такого типу встановлено 4-зонне відеоспостереження, декілька режимів керування освітленням у 3 зонах вагона, а також порти Type-C для зарядки гаджетів на кожному пасажирському місці.
Вже традиційно нові вагони матимуть кондиціонери, вакуумні туалети, сповивальні столики та кавоварки. Для людей з порушеннями зору передбачено навігацію шрифтом Брайля, кероване табло підвищеної контрастності, додаткові вхідні поручні, кнопки виклику провідників, а також додаткове контрастне маркування всіх виступаючих елементів і конструкцій.
Під час виробництва нових вагонів задіяно 160 суміжних українських підприємств-постачальників, локалізація виробництва становить понад 80%.
Вартість одного вагона в залежності від його типу та технічних характеристик становить 43-47 млн грн.
Крюківський вагонобудівний завод підготував перші десять вагонів із державного замовлення
Клим Соколов